arrow-leftarrow-righteditfacebookgoogle-plusinstagramlinkedinmarkerpinteresttwitter
Naar beneden
  • FAQ COVID-19

FAQ COVID-19

Na een jaar gesloten te zijn, zal het kasteelpark van Groot-Bijgaarden opnieuw opengaan voor de tentoonstelling FLORALIA BRUSSELS. Van 3 april tot en met 2 mei 2021 kunt u genieten van deze bloemenpracht. Het is nodig om op voorhand tickets te reserveren via Floralia Brussels | (floralia-brussels.be) . Floralia Brussels zal rekening houden met alle coronamaatregelen die tot op heden zijn vooropgesteld.

Elke dag open van 3 april tot en met 2 mei 2021.

Openingsuren: van 10u tot 18u.

1. Moet ik een mondmasker dragen in Floralia Brussels?
Ja. Wij vragen aan iedere bezoeker om een mondmasker te dragen. Wie niet in het bezit is van een mondmasker kan dit aan de kassa kopen voor 2 €.

Het dragen van een mondmasker is verplicht in het volledige park voor iedereen vanaf 12 jaar.

Het dragen van een mondmasker is ook verplicht (vanaf 12 jaar) op de parking en de ingang van het park. 

 

2. Ik wil naar Floralia Brussels komen met een dagticket. Moet ik mijn bezoek ook op voorhand reserveren?
Ja. Door veiligheidsredenen is er per dag een bezoekerslimiet.

Vervolgens dienen de bezoekers de tickets vooraf online aan te kopen. Tickets kopen kan u via de website: Floralia Brussels | (floralia-brussels.be) .

 

3. Kan de ticket gescand worden op mijn smartphone?
Ja, mogen we vragen om uw helderheid van het scherm hoog te zetten?

 

4. Wat zal er gebeuren wanneer ik naar Floralia Brussels kom zonder online een dagticket te hebben gekocht?
Wanneer op deze dag het maximaal aantal bezoekers nog niet bereikt is en er nog online tickets beschikbaar zijn, dan zullen wij u vragen om (via bijvoorbeeld uw smartphone) een ticket te kopen. Pas van zodra u een online ticket hebt gekocht kunnen wij u toegang verlenen tot het park.

 

5. Ik heb een abonnement aangekocht voor het seizoen 2021, moet ik een datum reserveren?
Ja, voor het eerste bezoek kiest u de datum . Dit abonnement blijft geldig van 3 april tot 2 mei 2021. Voor de volgende dagen registreert u zich ter plaatse aan de kassa.

 

6. Kan ik mijn dagticket nog steeds omzetten in een abonnement?
Ja. Bezoekers met een dagticket kunnen dit op de dag van hun bezoek nog steeds omzetten in een abonnement, dat de rest van het seizoen geldig blijft. Jullie hoeven enkel het prijsverschil tussen een abonnement en een dagticket te betalen.

Opgelet: net zoals andere jaren is dit enkel mogelijk op de dag van uw bezoek. U kunt hiervoor terecht aan de kassa’s aan de ingang van het park.

 

7. Is er een cafetaria of take-away?
Volgens de huidige maatregelen en lokale wetgeving is er een cafetaria beschikbaar, maar er wordt gevraagd om niet te consumeren in het park.

 

8. Mag ik mijn picknick meebrengen en in het park eten-drinken?
De picknick mag niet geconsumeerd worden in het park, maar eventueel wel in uw wagen of ergens elders.

 

9. Is het volledige park toegankelijk?
Het park is volledig toegankelijk, behalve de serres, Donjon en de kapel.

 

10. Is er zeep en handgel beschikbaar aan de ingang en toiletten?
Ja aan de kassa’s, toiletten zal er handgel aanwezig zijn. Wij raden aan om jullie eigen flesje handgel mee te brengen. Toiletten worden ook regelmatig ontsmet. Hier gelden ook de afstandsregels van 1,5 m tussen personen en een mondmaskerplicht.

 

11. Is een toiletbezoek betalend?
Ja, er zal 50 cent gevraagd worden per persoon. De toiletten worden regelmatig ontsmet. Hier gelden ook de afstandsregels van 1,5 m tussen personen en een mondmaskerplicht.

 

12. Zijn honden welkom in het park?
Ja, we vragen de honden aan de leiband te houden en hun uitwerpselen op te rapen met een poepzakje.